2014. szeptember 14., vasárnap

Futás: Út a boldogsághoz

Találtam egy jó kis cikket gondoltam megosztom veletek! Hu azok a régi jó felmérések gimiben.Emlékszel? 400 métert sem tudtunk lefutni..na de még a 2000 méter. Ezt utáltam legjobban az egész tesiórán! Ki gondolta volna akkor, hogy egyszer még a félmaratont is lefutom! – ugye, te is szívesen mesélnél magadról ilyen történeteket? Nem lehetetlen!



Az örök probléma:Gyorsan vagy lassan?
Súlyos hiba kezdőknél, hogy túl gyorsan akarnak futni. Nem! Inkább lassabban fuss, és az időtartamot növeld fokozatosan, ne pedig a sebességet. Az állóképességed így is javulni fog, és több friss oxigén jut a szervezetedbe, mint ha csak tíz percig bírnád. A rendszeres futás önmagától is eredményezni fogja a sebességed növelését.

Majd hogyan tovább?
 Ha már különösebb megerőltetés nélkül tudsz futni heti háromszor egy órát, átléphetsz a haladók táborába. Javíthatod állóképességedet azzal, ha az egyenletes futások mellé beiktatsz rövid vagy gyors szakaszokat. Hétvégenként pedig beiktathatsz egy hosszabb, maximum egyórás edzést. A módszer javít a teljesítményeden. Fokozott munkára késztet, ha időnként részt veszel valamilyen futóversenyen.

Miért is jó a futás?!
• A futás javítja az állóképességet, növeli a tüdőkapacitást, segít az ideális testsúly elérésében, és nem utolsósorban fiatalon tart.
• 20-30 perc futás után felszabadulnak a „boldogsághormonok", amik kellemes euforikus állapotot eredményeznek. A futás segítségével optimistábban szemlélheted a világot.
• Újra felfedezheted a természet csodáit.

Mit egyél-igyál, és mikor? 
A futás előtt két órával egyél utoljára könnyű, gyorsan felszívódó ételt. Tehát sült krumpli oldalassal kizárva! Lehet viszont salátát fogyasztani durumtésztával, zöldséges rizottót barna rizzsel, esetleg gabonakását (például zabpelyhet mákkal és gyümölccsel). Az a lényeg, hogy a menü összetett szénhidrátot tartalmazzon. Ez az anyag könnyen emészthető, és kiváló energiaforrás. Egy óránál rövidebb futásnál nem feltétlenül van szükség arra, hogy menet közben kulacsból pótold a folyadékot, kivéve, ha nagy meleg van. Ilyenkor vigyél magaddal 3 dl izotóniás sportitalt az övtáskádban.. Teljes tartalom megtekintéséért kattints ide.!!

+Extra:10 leggyakoribb hiba futás közben - a tartalomért kattints ide!

Nincs kifogás! Üdv: Ricsi

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése