2014. augusztus 29., péntek

Mikor, mit, mennyit együnk?

Egy rövid videó a kajálásról. Mikor, mit, mennyit? Most megkapod a választ a videóban! Alapvetően a harcosok étrendjét foglalom össze a videóban, röviden, tömören!

Ha érdekel a harcosok étrendje, akkor egy korábbi cikkben olvashatsz róla! Itt!

Nincs kifogás! Üdv: Iker

4 megjegyzés:

  1. Jó dolog hogy segítetek az embereknek, de ne ilyen eszement rossz tanácsokkal.
    Leírnám a mondandómat ezzel kapcsolatban, de beszéljen inkább helyettem ez az írás a témáról:
    Harcosok étrendje alapok

    Ori Hofmekler, a harcosok étrendjének atyjaAz étrend lényege az, nagyon leegyszerűsítve, hogy egész nap nem eszel sokat, max. zöldséget, gyümölcsöt aztán este jöhet egy lakoma, ahol viszont mindent bepótolsz. Persze, megvan hozzá a sztori is – a régi harcosok is így ettek, ott sem volt nap közben evészet, csak este, amikor megpihentek. Nyilván a módszer atyja, Ori Hofmekler saját szálat is belesző a történetbe, miszerint az izraeli hadseregben döbbent rá, hogy mennyivel jobb volt a közérzete, amikor nem kellett napi 6-7 alkalommal ennie, plusz a snackek. Érdemes odafigyelni a részletekre is, ugyebár.

    A módszer hirdetői szerint a szervezet, ha így táplálkozunk, egy ősi túlélési mechanizmusnak köszönhetően rááll arra, hogy a zsírokat használja fel energiaként. A stressz hatására teszi ezt, hogy így könnyen juthasson energiához. Véleményük szerint, ha stresszel (edzés) és alulevéssel (egész nap nem eszel, csak este) elhiteted a szervezeteddel, hogy veszélyben vagy, vagy táplálékhiány áll fenn, akkor ezzel beindíthatod ezt a mechanizmust, és ezzel együtt a zsírégetést is. Az esti lakoma pedig kedvező biológiai folyamatokat indít el, megemeli az anyagcsere szintjét, és még hormonális szempontból is hasznos a szervezet számára

    Na ennyit az elméletről. Reméljük, hogy aki rendszeres olvasó, az máris látja, mi a hiba.

    Kontra

    Kezdjük ezzel, mert sajnos kontrából akad itt bőven. Vegyük sorba:

    Nem csoda, hogy a 6-7 étkezés plusz a snackek nem voltak valami jó hatással a rendszer atyjának szervezetére. Más kérdés, hogy a snackek kiiktatása egyszerűbb lett volna, mint egy huszárvágással az egész napos étrendet kiiktatni. Aki nem testépítő, annak nem feltétlenül hasznos nai 6-7 alkalommal étkezni, de ez nem jelenti azt, hogy kapásból koplalni kellene.
    Valóban van egy túlélési mechanizmus, ami stressz és tápanyaghiány esetén azonnal bekapcsol. Sajnos azonban ez a reakció egyáltalán nem a zsírraktáraikat fogja „megenni”, hanem a kortizol nevű stresszhormon vezényletével szépen lezabálja rólad az izmot. Az a szomorú helyzet ugyanis, hogy a szervezet számára sokkal könnyebben hozzáférhetőek az izmok glikogénraktáraiban tárolt szénhidrátok, mint a zsírraktárakban tárolt energia. Emellett az aminosavak lebontásából nyert energia is takarékosabb megoldás számunkra, mint kapásból zsírt bontani. Ha nincs táplálék, azt fogjuk lebontani, aminek fenntartásához táplálék kell: az izomzatot. Persze, hozzá nyúlunk a zsírraktárakhoz is – MIUTÁN a könnyebben hozzáférhető energiaraktárak már lényegében kimerültek, úgy nagyjából az éhhalál küszöbén.
    Az esti lakoma, koplalást követően olyan előnyös hormonális folyamatonat indít el, hogy csak na! Az inzulinszinted pl. a plafonig megy fel, a szervezet pedig – mivel ugye azt hiszi, éhezés van, ebben igazuk van a módszer hirdetőinek – szépen elkezdi zsírba raktározni az elfogyasztott kalóriákat. Persze a glikogént is visszatölti, de tudni kell, hogy ha a szervezet azt hiszi, éhezés áll fenn, akkor oda tárolja a többlet kalóriákat, ahol azok a legnagyobb biztonságban vannak: a zsírszövetekbe. És csak végszükségben fog hozzájuk nyúlni.
    Biztos remek hatással van az egy nagy étkezés az anyagcserére, de arról elegánsan megfeledkezünk, hogy az egész napos koplalás mennyire lassítja vajon le azt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Önálló gondolatod nincs? Kimásolsz itt egy cikket a shopbuilder-ről. A súlyokkal való testépítőknek alapjában véve azt vettem észre, hogy teljesen elutasítják a saját testsúlyos edzés és a harcosok étrendjét is. Egyszerűen nem értem... És igen ez nem oda-vissza hat... Aki a saját testsúlyával edz, az elismeri a súlyzós testépítőt. De, hogy tényleg a könyvet sem olvastad el és beállítasz egy ilyen regénnyel, amit másoltál. Nyilván nem olvastad, mert akkor lenne saját véleményed. Ha neked más étrend tetszik csináld azt, nem kell elítélni a másikat. Rengeteg siker sztori van az étrenddel kapcsolatban, amit hadd ne soroljak most. Nekem ez vált be, emellett maradok, emellett érvelek. Teljesen pozitívan tudok róla vélekedni, Energikus vagyok egész nap, nem igazán kívánom nappal az ételt, este csapok egy lakomát, így minden nap egy ünnep, szálkásodtam, zsírból alakítottam izmot. Mellék hatást egyáltalán nem tapasztaltam! Kérdezz meg másokat is, hogy nekik hogy hatott az étrend.. mindenki pozitívan vélekedik, sokkal egészségesebbek azok az emberek akik ezt az életmódot követik! Próbáld ki, aztán ítélkezz!

      Törlés
  2. Dióhéjban ezek a kontrák jutottak eszünkbe így kapásból. Az igazat megvallva sok koplaláson alapuló, és ebből kifolyólag eleve kudarcra ítéltetett diéta beválna, ha igaz lenne a történet. Mi történik ugyanis ezeknél a diétáknál? Koplalsz egész nap, aztán este mikor nem bírod tovább, jól bekajálsz. Oké, nyilván szemetet eszel ilyenkor, a harcosok étrendjében ez nem megengedett, szóval aljasul csúsztattunk egy picit.

    De akkor miért "válik be" embereknek?

    Ritkán, de előfordul az az alkat, van az a genetika ami elbír egy ilyen diétát. De ne gondold, hogy az emberek többsége ilyen. Persze, relatív, hogy mi az ami „beválik”. Olvastunk sikersztorit, amiben egy hónap alatt -10kg volt a „siker”. Na ez az a szám, amin egyértelműen látszik, hogy az ideálisan havi 4-5kg-os zsírvesztés mellett azért 6kg izmot is sikerült ledobni, és ez egy optimista becslés volt. Lehet hogy több izom ment le és kevesebb zsír. De oké, legyünk jóindulatúak, és mondjuk azt, hogy ebben volt víz is, a 4 kiló zsír az megvolt, és így relatíve kevesebb izom ment le.

    Az ilyen humbug diéták azért működnek sokaknak, mert rendszert visznek a táplálkozásukba még ha rossz is a rendszer. Ez pedig azt jelenti, hogy figyelik, mit esznek és mikor, de legfőképpen mennyit. Ezáltal önkéntelenül is kevesebbet esznek.

    Tegyük fel akkor kérdést végre: te láttál már valóban izmos embert, aki így diétázott?

    Mert amikor megkérdezik a srácok nálunk, hogy jó lenne-e ez az étrend, akkor ők bizony izmosodni szeretnének. Nos, láttunk kisportolt alakú embereket, akik ezt a diétát követik. Sőt, a szerző egész jó formában van a korához képest.

    Koplalj, kutya!

    Ezt a diétát követi pl. Pavel Tsatsouline is, a kettlebell atyja. (Elvileg. A szerk.) De azért lássuk be, hogy lehet ennél jobban kinézni, nem kell hozzá semmi varázslat, csak rendes étrend meg kemény edzés. Akinek az izomnövelés a célja, annak ezek az emberek nem számítanak referenciának (már látjuk magunk előtt ahogy felhördülnek páran, de ez tény. Michael Jordan pl. a világ legjobb kosarasa volt, de nem referencia egy izmosodásra vágyó ember számára. Ez a kettő nem függ össze ilyen módon. Pavel Tsatsouline a kettlebellesek számára legyen referencia. De nekik nem az izomnövelés az elsődleges céljuk, a kettlebell nem erre való elsősorban).

    Pro, azaz mellette

    Nem találtunk túl sok érvet, ha Te izmosodni szeretnél.

    Akinek nem célja az, hogy izmos legyen, aki nem nézi, hogy egy diéta mennyi izmot zabál le róla, annak hadd szóljon. Mindenképpen csökkenteni fogod vele az elfogyasztott kalóriák mennyiségét. Ha valakinek ilyen váltás kell ahhoz, hogy ezt meglépje, akkor ez is jobb, mint nem változtatni semmin. Egy biztos: azoknak, akik atomháborúba készülnek, akik szeretnek túlélőtáborost játszani, kitűnő ez a módszer. De ez messze van attól, hogy jónak lehessen nevezni a módszert!

    Légy mindig körültekintő, mikor diétát, vagy akár edzésmódszert választasz! Hajlamosak vagyunk elhinni akármit, ha jó körülötte a sztori (lesz edzésmódszer is, amit megvizsgálunk majd, pont emiatt) de főleg akkor, ha könnyebb útnak tűnik. Azonban légy mindig tényszerű, és ne a körítést vizsgáld, hanem azt, mit is nyújt az adott étrend vagy edzés valójában, a sallangot leszámítva, lecsupaszítva!

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Önálló gondolatod nincs? Kimásolsz itt egy cikket a shopbuilder-ről. A súlyokkal való testépítőknek alapjában véve azt vettem észre, hogy teljesen elutasítják a saját testsúlyos edzés és a harcosok étrendjét is. Egyszerűen nem értem... És igen ez nem oda-vissza hat... Aki a saját testsúlyával edz, az elismeri a súlyzós testépítőt. De, hogy tényleg a könyvet sem olvastad el és beállítasz egy ilyen regénnyel, amit másoltál. Nyilván nem olvastad, mert akkor lenne saját véleményed. Ha neked más étrend tetszik csináld azt, nem kell elítélni a másikat. Rengeteg siker sztori van az étrenddel kapcsolatban, amit hadd ne soroljak most. Nekem ez vált be, emellett maradok, emellett érvelek. Teljesen pozitívan tudok róla vélekedni, Energikus vagyok egész nap, nem igazán kívánom nappal az ételt, este csapok egy lakomát, így minden nap egy ünnep, szálkásodtam, zsírból alakítottam izmot. Mellék hatást egyáltalán nem tapasztaltam! Kérdezz meg másokat is, hogy nekik hogy hatott az étrend.. mindenki pozitívan vélekedik, sokkal egészségesebbek azok az emberek akik ezt az életmódot követik! Próbáld ki, aztán ítélkezz!

      Törlés